14 Feb 2009

Hari Ini Dan Sejarah

permulaan blog aku, aku nk cita psl apa yang terjadi pada aku pada hari ni... knapa aku gna tajuk diatas?nak tau kan?ok aku start cita dari mula la...

pada tadi dalam kul 9pg pakcik aku telah call aku time 2 mcm biasa la waktu aku membutakan diri sdiri....aku cari2 hp aku n aku tgk kt screen hp aku naik nama pakcik aku, aku pggil dia sbagai pakcik At...dia ni adik mak aku selalu mak aku mnta tlg dia la...pewaris kuat arwah tokwan aku yang dah meninggal 7-8thn lps.

ok kita smbung cita psl pe yg aku nk cita sbenarnya.... ni antara dialog kami dengan mengantuknya aku menjawab call dr dia....tp mcm biasa la bila pagi2 ni bla org call, aku mst bt suara mcm dh bgun lama la tp kadang2 org prasan gak suara br bangun tido huhu....
pakcik at : Assalamualaikum... mak da x?
aku : mak da kt bawah kot... (blk aku dk tgkat ats, aku heran gak npe dia xcall mak aku, trus npe yg call aku kcau tul aku tgh tido...tah mimpi pe la pg td huhu..tp persoalan 2, aku lupakan je la....)
pakcik at : haaa xpa la mcm ni pakcik at dh srh org p ukur tanah hampa 2...sat g srh mak p tgk tanah 2...
aku : haaa xpa la nnti am ckp kt mak....

lps 2 aku pn ltak la fon n nak la pejamkan mata blk lps 2...pastu aku br teringat pakcik aku srh ckp kt mak aku.so dengan berat ati aku bgunkan diri aku dari katil yg sdap 2 utk trun bawah cr mak aku...tgk dpn blakang smua tmpat xdak pggil pn xdak yg menjawab...hehe nasib xdak yg jwb klu da yg jwb mau aku cabut hehe...

rupanya mak aku p pasar dgn makcik n tok aku.aku dah trun 2 malas la nk naik ats tido blk so aku kluar umh bg mkn kucing n arnab yg aku bela, smua kucing aku da 7 ekor byk kan...pastu 2 aku jln2 la kt luar umh aku smbil hirup udara sdar (segar ke skg ni huhuhu) sambil cari anak kucing aku yg ilang smlm...

dalam 15mnit aku dk kt luar 2 mak aku pn blk dr pasar....dia dh tgesa2 nk msk mandi blk kan g pasar utk g blajo hadis...aku ckp la "pakcik at ckp org nk p ukur tanah hari ni...so mak aku ckp Ooo mcm 2 ka xpa la xjd la p bc hadis mak aku ajk aku p tgk org ukur tanah 2...

ni baru nk start cita dia hehe intro pnjang kan huhu... lps mndi n mkn kami pn p la tmpat 2...sbenarnya aku xpnh p lgsung kt tanah 2 mak aku pn pnh g 2x je 2 pn time beli n 10 thn lps. mak aku beli tanah 2 thn 1979 so mmg dh lama gila mak aku pn xpnh p tgk tanah 2 just g pej tanah byr cukai tanah dia je...ada org ckp tanah kami da org duduk psl 2 yg kalut nk p tgk tanah 2.bla smpai je kt org yg ukur tanah 2, nmpak diorg tgh ukur tanah yang ditanam pkok getah, aku heran la tanah org bt harta plak...p jmpa org ukur 2 dia ckp xjmp lg tanah kami 2...dia cakap xjmp batu penanda utk diorg check...batu penanda 2 penting bg diorg klu x mmg diorang ssh nk cr n ukur tanah.

mak aku ckp la 10thn lps dia da dtg tgk tanah 2 dia ckp tanah kami tepi bukit.so dah org ukur 2 pn xtau tanah kami 2 kt mn so kami msk dlm lg smpai hujung kg...tepi jln 2 da lapang sasar menembak hak milik polis.dlu da org ckp polis nk ambik tanah kami bt lapang sasar 2...kami dh tpikir polis telah ambik tanah kami tanpa kami tau.dalam pala aku dh tpikir nk saman polis n krajaan malaysia...mau x mau bjuta gak la samannya...lps 2 mst aku kaya hehe...

kami msk ujung kg situ n jmp org tua area situ, smbang2 dia pn kurang pasti tanah kami yg mn dia pun keluarkan geran tanah dia duduk 2...rupanya tanah dia duduk 2 skit lg je dr tanah kami tp kami xtau kt mn kdudukkan tanah 2 sbnarnya....so main agk2 je la kami patah blk cari n masuk kebun getah smpai jalan mati so tpaksa la patah balik...penat sgt bnda 2 xhabis kt situ org juru ukur msk blk kg 2 kami aku plak cr bahagian luar tepi jalan besar...tnya org2 situ smua xtahu tanah kami 2 sbnarnya kt mn pening pala aku...dengan panas lg....

dari pukul11 smpai pukul 2 kami cari n tnya rmai org smua pn xtau. pakcik aku call juru ukur 2 dah balik dah esk diorg g cr lain diorg kna check kt pej tanah dlu psl tanah kami 2...aku pn bt kputusan utk balik umh....itu la cita Hari Ini Dan Sejarah...pointnya disini kalau beli tanah jangan smpai xtahu tanah 2 duduk dekat mn mcm mak aku...mak aku ni cpt lupa tmpat n jalan nk p sna.sejarah tahun 1979 kembali pening pala aku...letih sgt hari ni aku busy sgt smpai mlm baru aku balik umah.banyak sangat aktiviti....tak perlu la aku cita dalam ni....

1 ulasan:

Unknown berkata...

huhuhu kna p cr tanah plak, so jmp ke x?

Catat Ulasan