4 Ogo 2009

Hari Yang Sedih Dan Tak Sihat

Hari yang sedih utk ari ni... badan pun rasa xsihat. jantung pun asyik bedebar je...adoi nape aku jadi mcm ni ye...munkin tanda2 Allah nak jemput.... tp hidup mesti diteruskan.
td aku layan cita soalnya siapa kt astro ala aflin n erra blakon 2...aku rasa jalan cita 2 80% mcm tjadi pada hidup aku. huuhu semua yang terjadi dalam hidup harus diterima dengan hati yang terbuka. biarlah takdir n ketentuan Allah tentukan perjalanan kehidupan aku....

aku bagi 2 puisi hayati la....

persoalan demi persoalan
membentak benak denyutkan hati
siapa yang aku puja?
rindu sebesar langit itu untuk siapa?

aku tanya pada bayu
“cinta seharum mawar itu untuk siapa?”
aku bersoal pada awan
“rindu sedalam pasifik buat manusia mana?”

nyawa yang tak pernah wujud?
lelaki di balik topeng?

Soalnya siapa?


Kenapa ya
Seringkali
Lain yang aku mimpi
Yang lain yang datang menanti?

Kenapa ya
Bila cinta baru mendakap aku,
Kau kembali memeluk rindu?

Kenapa ya
Kau bikin aku lari jauh-jauh
Kau sengaja tak hirau
Dan lambat-lambat kau cuit aku
Kau dakap aku
Kau melayani rindu aku
Kau berikan secebis harapan palsu
Dan tiba-tiba kau tinggalkan aku
Kenapa ya?
Kenapa ya Cinta?

0 ulasan:

Catat Ulasan